Jag vill ha jul.

Ni kan inte ana vad jag kämpar med att låta bli att ta upp ljusstakar och tomtar och glitter och julbock och dukar och och och...
Kämpar även med att låta bli att göra en jul-spellista på spotify.
Julen är min grej helt enkelt. Jag älskar den.
Men sen tänker jag att det är inte så långt kvar till 1.a advent och då åker allt upp! Då sätts julmusiken igång och då drar julbaket med mamma igång. Tre veckor måste jag väl kunna hålla mig?

Kvällen hos Ramsingen var vad man behövde, lugn och mysig med djupa samtal.
ÄNTLIGEN att Rabih åkte ur Idol! Det var då fan på tiden. Var tusan fanns hans talang? Var fanns has passion? Var fanns Idolen?

Nu ska jag slänga i mig lite yoggi och en frukt, sedan sticker jag bort till gymmet. Jag tycker inte riktigt om att vara där nu i början, känner mig så malplacerad.
Men jag ska tänka som syster säger åt mig, Jag är duktigt som inte sitter hemma i soffan i stället och jag är duktigt som går dit och kämpar.
Och att alla andra också tänker så. För de tänker inte, som jag tror, att gud vad hon gör fel, klarar hon inte mer?
Men man känner sig ju ändå ut tittad. Men det är man väl inte då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0