Hektisk dag.

Denna dagen har varit helt sinnessjuk. Jag tror jag tagit 20 halsprover och kapillärprover för att se om folk har halsfluss eller ej.
- Endast tre stycken hade det.
Har lyssnat i telefon på de mest udda människorna jag varit med om och på de mest konstiga symptomen man kan söka för.
Vi har hela dagen legat efter med över en och en halv timma.
Jag gick vilse med en patient när jag skulle ta den till röntgen, gångarna under jord mellan vårdcentralen och sjukhuset är förvirrande. Rände runt med den stackars människan i över 10 min utan att ha en susning om var jag var. Kom fram till en del av sjukhuset som var stängt för renovering.
Till slut hittade jag en vaktmästare som jag frågade var röntgen låg, och han pekade på en skylt som hängde ovanför mig där det stod, RÖNTGEN och sen en pil till höger. Bara runt hörnet.
Snacka om att vi skrattade jag och patienten! Tur att den hade humor i alla fall, annars hade det blivit jobbigt för mig :P

I morgon är det gymmet när jag slutat, tillsammans med Ramsingen och Jenny. Då får det bli ben och rygg, eftersom jag har världens träningsvärk så det är helt sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0