Läkarbesök.

Praktiken har gått lika bra som vanligt. Mitt självförtroende med vården har nu äntligen kommit tillbaka efter en helvetessommar inom hemtjänsten i Olofström. ALDRIG mer!!!
.
Efter praktiken var det dags att gå till läkaren. Han kände och klämde. Är inte så jättekul precis att ligga på en brits i underkläderna medan någon klämmer på en.
Det visade sig som jag trodde, att min värk har med mina överrörliga leder att göra. Han kom fram till att jag var överrörlig i hela överkroppen och i fötterna. Trodde faktiskt inte att jag var överrörlig i hela ryggen och nacken också, men tydligen var det så.
Han sa också att när jag tränat så får jag INTE stretcha annat än benen, för då kommer mina besvär bli ännu värre. Han påstod att min prognos var väldigt god, för ju äldre jag blir desto stelare kommer mina leder bli, och när alla andra pensionärer är stela som kylskåp kommer mina leder vara fullt normala. Och det kändes väldigt skönt att höra :)
.
Kvällen har spenderats hon Ramsingen där vi egentligen skulle plugga på etik och filosofi-seminariet. Det blev istället så att hon, jag och Elin satt och snackade teologi istället. Det har jag saknat. Verkligen mitt favoritämne!
.
Nu väntar mat, dusch, packning, kolla tågtider, få tag på någon som kanske vill köra mig i morgon och att kolla busstider.
Sedan min älskade säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0